|

|
Centrul
de informare si consiliere pentru cetateni Municipiul Calarasi

Asociatia AGORA in parteneriat
cu Primaria Municipiul Calarasi a infiintat prin Programul PHARE pentru
Dezvoltarea Societatii Civile, finantat de Uniunea Europeana , Biroul de
Consiliere petru Cetateni din Municipiul Calarasi.
Acest tip de serviciu de informare si consiliere a
venit in sprijinul locuitorilor municipiului Calarasi care se confrunta cu
probleme a caror rezolvare a putut fi facilitata prin acces la informatii
pertinente privind drepturile si obligatiile acestora direct la sediul biroului
nostru.
Biroul de Consiliere pentru Cetateni din Bd. 1
Mai, este dispunde de legislatie si proceduri legislative actualizate, personal
format in tehnica consilierii, a managementului si relatiilor publice, spatiu
dotat cu 3 birouri de consiliere si o sala de consiliu, dependinte, arhiva, baza
de date cu beneficiari directi si indirecti,
In cele 16 luni de derulare a proiectul prin
finantare Phare, Asociatia AGORA impreuna cu Primaria Municipiului Calarasia
acordat informare si consiliere corecta, gratuita si fara discriminare, in
urmatoarele domenii: asistenta sociala, asigurari sociale, serviciile publice,
raporturi de munca, regimul proprietatii, sanatate, drepturi si obligatii
civile, protectia consumatorului, proceduri notariale, impozite si taxe,
protectia copilului, invatamant unui numar de 821 de cetateni. Cele mai
solicitate domenii au fost : raporturi de munca (113 cereri), asistenta sociala,
drepturi si obligati civile (108 persoane), impozite si taxe (84 de cereri).
Cele mai putin solicitate domenii au fost protectia copilului si protectia
consumatorului in numar de doar 4 cereri. Au fost rezolvate problemele
cetatenilor in procent de 95.24%, restul persoanelor au fost consiliate si
orientate catre institutiile competente. Majoritatea cetatenilor au fost din
mediul urban – 76.71%, adresabilitatea din mediul rural fiind mai scazuta
(20.33%). In ceea ce priveste varsta, majoritara a cetatenilor care s-au adresat
biroului o constituie persoanele peste 50 de ani – 30.24%.
Implementarea proiectului a avut ca rezultat si
intarirea comunicarii intre societatea civila si autoritatea locala prin :
functionarea in conditii bune a parteneriatului cu primaria care s-a semnat pe o
durata de 5 ani, delegarea unei persoane din cadrul primariei care activeaza ca
si consilier in cadrul BCC, cresterea gradului de intelegere de catre cetatenii
consiliati a mecanismului de functionare a administratiei locale.
La toata durata derularii proiectului s-a observat
necesitatea extinderii serviciilor de informare si consiliere in zonele rurale
ale judetului Calarasi.
Finantator: Uniunea Europeana, U.E.
Programul
pentru Dezvoltarea Societatii civile 2000,
Primaria Municipiului
Calarasi, Asociatia
AGORA Suma: 32
900 € Perioada : iun. 2002 – iul. 2003 Locatie: Calarasi
|