Asociatia Agora
Primul Centru de Reminiscente din România

 

 

è Acasa

 

  è Publicatii

 

  è Centre

 

  è Proiecte

 

  è Instruire

 

  è Galerie

 

  è Povesti de viata

 

  è Parteneri

 

  è Contact

 

 

è Citeste...

 

Ce este reminiscenta?

Avantaje pentru beneficiari

Avantaje pentru personal

Sesiuni de remisiscente


è Afla...

 

Câte ceva despre cursuri

Cum te poti înscrie

Asociatia Agora - Primul centru de reminiscente din Romania


Centre de Reminiscente

 

Ce este reminiscenta si Cum să conduci un grup de reminiscente
Coordonarea sesiunilor de reminiscente
Confidentialitatea si Planificarea sesiunilor de reminiscente
Evaluarea sesiunilor de reminiscente
Avantaje pentru beneficiari
Avantaje pentru personalul de ingrijire
Evaluarea sesiunilor de reminiscente. Tipuri de activităti
Exemple de teme pentru sesiunile de reminiscente

 

 

Confidențialitatea

În reminiscențe confidențialitatea este un aspect extrem de important. Orice persoană care participă la un grup de reminiscență dorește să aibă certitudinea că amintirile pe care le expune vor fi tratate cu respect de către ceilalți și că nu vor fi făcute publice.
În unele grupuri se stabilesc de la început anumite reguli de comportare care includ printre altele și confidențialitatea și respectul mutual.
Confidențialitatea trebuie respectată atât de mebrii grupului de reminiscență cât și de către monitorul de grup.
Totuși, unele forme ale activității de reminiscențe cum ar fi desenele, materialele scrise, scenetele, materialele înregistrate pe video sau pe casetofon implică a face public amintirile persoanelor, însă acest lucru se poate întîmpla după acceptul prealabil dat de fiecare participant în parte. Trebuie să ne asigurăm că materialele obținute în cadrul grupului de reminiscențe pot fi incluse în publicații sau filme. Unii doresc să nu le fie facute public amintirile din propria viață în timp ce alte persoane sunt încântate de a relata și altora aspecte personale de viață.

 

 

Planificarea sesiunilor de reminiscențe

Este important pentru procesul de reminiscență ca tematica fiecărei sesiuni să fie cunoscută dinainte. Uneori tematica poate fi dată pentru urmatoarele 5 sau 10 ședinte iar, alteori, tematica se dă de la o ședintă la alta. Unii participanți pot în acest fel, să se pregatească și să se gândească înainte de ședințe la ceea ce se va discuta, ei începând de acasă procesul de reminiscențe. Participantii vor fi încurajati să caute obiecte ori fotografii relevante pentru tematica propusă.
O modalitate de a alege temele pentru ședințele de reminiscențe este de a încerca actualizarea amintirilor în ordine cronologică, modalitate pe care o vom utiliza și noi în această carte.
Se pot întreba și membrii grupului cu privire la sugestii privind tematica viitoare sau din discuții pot reieși teme utile pentru a fi discutate în urmatoarele ședinte de reminiscențe. Unele grupuri pot utiliza aceeași temă pentru mai multe ședințe (exemplu: cartierul în care am copilărit).
Tematica poate fi aleasă și în funcție de legătura ei cu activitați din prezent ( exemplu: mersul la stațiunea balneară este legat de amintiri privind acceași activitate din copilărie ).
Tematica poate să aibă legatură cu : anotimpurile, vremea, festivaluri, aniversări, zile și ocazii speciale, personalități sărbătorite la nivel național, etc.
Este extrem de important ca la fiecare sesiune să existe bine marcate atât începutul cât și sfârșitul sesiunii. Trebuie să reamintim participanților la începutul sesiunii care este tematica ce se va discuta și cât timp avem la dispoziție. La finalul ședinței, monitorul trebuie să sumarizeze activitatea desfașurată și să dea cuvântul fiecarui participant care șă poată să-și exprime părerile despre sesiunea încheiată precum și referitor la cea viitoare.
Evidențele fiecărei sesiuni trebuie să conțina:
· Tematica sesiunii
· Activitățile de inceput
· Activitățile principale
· Activitățile de închidere a sesiunii de reminiscențe
· Resursele utilizate
· Numarul participantilor
· Implicarea participantilor
· Observații
· Numele monitorului de grup și dacă există al celui de-al doilea facilitator
· Data desfășurarii
· Perioada de timp

  5

 

 

[mai departe]4  

 

 

 

 

 

 

© 2006 Asociatia Agora

 Powered by DirServ  

 Acasa | Publicatii | Centre | Proiecte | Instruire | Galerie | Povesti de Viata | Parteneri | Contact